Friday, August 31, 2007

Twintig procent?

Ouch, in het Nederlandse nieuws: BTW naar 20 procent. Tja, hier is dat gelukkig nog gewoon 7 procent. Een economie professor weet het heel mooi uit te leggen, hoe belastingen werken. Kromme tenen krijg ik van de verhalen die ik de laatste tijd lees. Bijvoorbeeld die uit mijn eigen provincie: een band verwissellen langs de kant van de weg is verboden in Almere, en wordt beboet met 260 euro. Brrr.... Toen ik nog die oude Suzuki motorfiets had, verving ik zelf mijn olie. Dat was op mijn eigen erf. Ik ving de oude olie netjes op, en die ging naar de inzameling. Ik vraag me af of dit nog mag. Een regelziek Almere, als je het mij vraagt. Ik denk dat ik een Libertaire overtuiging krijg. Tot zover mijn politieke relaas. Verder is er nog te melden dat het hier een lang weekend is. Waarschijnlijk ga ik kijken hoe Vancouver Island er uit ziet. Een bezoekje aan Victoria dus.

5 comments:

Bram Stolk Sr said...

Ha..dat is nog eens een belasting systeem slechts 7 procent en wij gaan in Nederland naar de 20 procent...en dan te denken dat toen de Hertog van Alva de Tiende Penning invoerde in 1569 dit voor de Hollanders een reden was 80 jaar lang hier tegen oorlog te voeren. Weinig vakantie dagen bij je nieuwe baas ? maar wel erg veel lange weekenden....Veel plezier

Anonymous said...

Ik zie niets staan over een band verwisselen op die bon. Sterker nog, de verbaliseerde staat genoteerd met een geboortedatum van 05-04-2007.

Zou het misschien toch genuanceerder liggen?

Bram said...

Her relaas, staat op de Telegraaf site.

Anonymous said...

Ik vraag me af of het verhaal wel is gecontroleerd. Hoor en wederhoor. De Telegraaf zegt dat een blogger zegt dat zijn buurman zegt dat hij een prent kreeg voor het verwisselen van een band. Het lijkt mij sterk. Zelfs voor Nederlandse begrippen.

De Telegraaf (en hun vriendjes van Geen Stijl) hebben hun eigen agenda.

Bram said...

Nou, Het Parool heeft toch zeker geen agenda voor een rechtser Nederland? Een goede zaak dat die ontspoorde stadswachten dit keer op een redacteur van een nieuwsblad stuitten. Tijd voor een betere opleiding voor die gasten, met als les 1: Geest van de Wet versus de Letter van de Wet.