Wednesday, September 19, 2007

Kredietwaardig

Nou zeg, dat is me ook wat. VISA heeft mijn aanvraag voor een creditcard afgewezen. Reden? "The credit bureau was unable to furnish us with a credit file in your name." Toch wel de omgekeerde wereld. In Nederland wilde ik mijn American Express opzeggen. Toen kreeg ik een vertegenwoordiger aan de lijn die mij vertelde dat ze wel ontzettend tevreden waren met mij als klant. Nooit een cent ook maar een dag te laat betaald. Ook hadden ze een aardige omzet aan mij, vanwege mijn regelmatige business trips naar de USA voor SARA. Of ik toch niet wilde blijven, dan zou American Express de kosten van mijn goldcard voor hun rekening nemen. Met andere woorden, de perfecte klant geweigerd door VISA. Maar ook in Canada wordt AMEX niet overal geaccepteerd. Ook paypal doet geen AMEX meer. Nou, eens kijken of mijn RBC account manager dit voor mij gaat oplossen. Verder heb ik sinds het boot feestje non stop gewerkt. Ik ben nu dus aardig brak. Maar als compensatie volgende maandag en dinsdag een vrije dag. Ik zie er naar uit, en ik hoop dat de zomer hier nog niet is afgelopen.

4 comments:

Unknown said...

Hier is de zomer *wel* afgelopen .. regen, harde wind, kortom herfstig...
Enne - je kunt altijd een VISA op een NL bankrekening nemen toch :)
Korte update over SARA: Tijs en Michael zijn harde werkers, er zit weer flink beweging in Insight!

Anonymous said...

Niet echt een verrassing. Ik meen dat je zelfs beter een lening kunt afsluiten (bijvoorbeeld voor een auto -- hint hint --- ook al heb je het geleende geld niet nodig), alleen maar om een credit history op te bouwen. Overigens kan die AMEX omgezet worden naar een Canadese kaart, lees ik in dat Wikipedia artikel. Als dat eenmaal gebeurd is zouden de andere maatschappijen misschien eerder geneigd zijn om je een creditcard te geven.

Apropos RBC: vorige week is SCO in surseance gegaan. Couldn't have happened to nicer guys...

Bram Stolk Sr said...

...gewoon een Postbank kaartje gebruiken om cash uit de muur te halen..is altijd weer leuk om te zien hoe hoog die EURO staat, het lijkt dan of je goedkoop in Canada aan het shoppen bent geweest...

Anonymous said...

Je hebt met zo'n Postbank card dan wel te maken met valuta- en transactiekosten.

Misschien moet je ook rekening houden met wat de dollar gaat doen. Als je verwacht dat hij blijft dalen is het wellicht ongunstig om op dit moment je euro's aan te spreken.