Saturday, June 30, 2007

Skytrain

Vancouver begint nu toch al echt mijn stad te worden. Nog geen maand hier, wijs ik regelmatig mensen de weg. Tsk... zelfs in de Skytrain waar ik vandaag voor het eerst in zat was ik mensen aan het uileggen op welke lijn ze reden, en waar ze moesten uitstappen, Ha, Ha. Ik zat met mijn fiets in de trein om Ikea te bezoeken in Coquitlam. Tja, Ikea, de prijzen zijn laag, maar de service ook. Ik moet de spullen op donderdag laten bezorgen, maar Ikea wil maximaal drie dagen wachten met bezorging. Maandag moet ik dus terug. Gelukkig is het maandag een vrije dag (Zondag de nationale holiday: Canada day). De film van Moore was weer zeer geslaagd. Meesterlijk zoals hij zijn kijk op wantoestanden neer zet. Voor de herinrichting van het appartement ben ik nog op zoek naar een mooie TV die 1080-24p kan weergeven. De wereld van HDTV is er een van grote marketing leugens. Zelfs het '1080p' predicaat garandeerd helemaal niets, want vaak kan deze resolutie niet via HDMI worden aangeboden. En als dat wel kan, dan is het maar weer de vraag wat de native resolution van het panel is, hoeveel de overscan is, en op welke refresh-rate. Op een blu-ray disk staat de film opgeslagen met 24 beelden per seconde. Op de zelfde frequentie afspelen en weergeven geeft het beste resultaat. Aan de andere kant is mijn PS/3 toch permanent defect, dus een blu-ray speler heb ik niet eens meer.

8 comments:

Anonymous said...

Bram, als ik ooit nog een HDTV ga aanschaffen, kan ik dan een beroep doen op jouw kennis? Dan help ik jou met mobieltjes, Voip e.d. :-)

Ik heb zelf sinds gisteren de Nokia E65. Gewonnen in een prijsvraag van Telfort!

Anonymous said...

Waarom neem je niet gewoon een RF video kaartje in de PC en projecteer het beeld via een beamer of mooi LCD scherm ?

Bram said...

Hey, een gratis telefoon is niet gek. Gefeliciteerd. Tja, wat betreft HD, Sony heeft een marketing kreet "True Cinema" en als die in de specs staat moet het volgens mij wel goed zitten met 24p.

Anonymous said...

Heb je inmiddels al Internet aan huis? Geen draadloze netwerken in de buurt? :-)

Merken jullie nog wat van het WK U-20 in Canada? Wordt hier live uitgezonden op Eurosport. Het veld ziet er trouwens eigenaardig uit, daarbij lijkt de Arena nog een biljartlaken...

Luc Renambot said...

Getting a red PS3 ?
http://www.engadget.com/2007/07/03/sony-giving-away-three-red-ps3s-to-those-blasted-canadians/

Luc

Bram said...

Hey Luc, thx for the tip, I entered :-)

Anonymous said...

Leuk die sky train ! Zoef je over lucht, met magneet enzo?

Groetjes Nicolien

Bram said...

Nee, het is een gewone trein/metro. Volgens mij zonder bestuurder.