Saturday, June 23, 2007

Welkom in de 21e eeuw


Nou, het is een beetje laat, maar ik ga nu toch echt de 21e eeuw in. Ik ga mijn eerste mobiele telefoon aanschaffen. De reden? voor mijn deurbel. Ik heb het nog niet helemaal door, maar ik heb mij laten vertellen dat het openen van de deur beneden, als ik op 10 hoog zit, via een telefoon gaat. Nu had ik dolgraag de aanschaf nog even uitgesteld. Het leek mij namelijk wel wat om een flinke inhaalslag te maken, en van telefoon-maagd naar Apple iPhone te gaan. De iPhone wordt 29 juni in de US gelanceerd. Helaas niet in Canada, en waarschijnlijk zal er een enorm tekort heersen. Maar ja, wellicht gaat het net als de PS3 en is ie twee maanden later vol op te verkrijgen. Veel collegae hebben een Blackberry, en Slant Six heeft zijn eigen blackberry server wat voordeliger zou moeten zijn. Maar ja, vanwege het complete gebrek aan ervaring met mobiele telefoons, wil ik beroep doen op de kennis in Nederland. Zoveel keuzes.... met of zonder abonnement? Eentje met vier frequentie banden? Smartphone? Met of zonder email? pre-paid? 3 jaar contract? 1 jaar contract? In de lokale media hoor ik dat telefonie hier erg duur is vanwege het gebrek aan concurrentie. En volgens mij werken die meisjes in de telefoon winkels hier op provisie basis, dus ik vraag me af of ze mijn belangen behartigen, of hun portomonnais.

3 comments:

Anonymous said...

Beetje vaag verhaal van die deurbel. Is er geen intercom zodat je kunt zien/horen wie er voor de deur staat?

Heb je thuis al een vaste lijn en/of Internet? Het lijkt er namelijk op dat mobiel gebeld worden jou ook geld gaat kosten ("airtime").

Wat je ook doet, neem geen Windows Mobile Smartphone! Die staan niet best bekend. Het ligt natuurlijk voor de hand om ook een Blackberry te nemen, zodat je in je (schaarse) vrije tijd makkelijk contact kunt houden met collega's. De vraag is of je dat wilt :-). Het aantal telefoonmodellen en netwerken in Canada lijkt nogal beperkt. Mijn broer heeft een Nokia N95. Dat is een alleskunner, met UMTS/HSDPA, Wifi, 5 MP camera en GPS.

Bram said...

Jacco, bedankt voor de tips. Ik ga die N95 bekijken. Er is hier geloof ik 1 netwerk, fido, die GSM doet. De rest heeft een ouder systeem.

Anonymous said...

Hoi Bram, ik ben erg blij met je telefoontje. Dat is een tweede reden waarom je er een aan had kunnen schaffen :) een gesprekje af en toe (hehe).

Groetjes, Nicolien