Monday, June 18, 2007

Nederlandse Samenvatting (Dutch Summary)


Op verzoek nu ook maar even een samenvatting in het Nederlands, zodat Ingrid en Oma ook mee kunnen lezen. Ok... Ik ben nu dus twee weken in Vancouver. Ik heb via de webcam een sollicitatie gesprek gehad met het bedrijf Slant Six Games. Dit bedrijf maakt nu een schiet-spel, SOCOM:Confrontation genaamd, voor de Playstation 3. Zowel het nieuwe bedrijf, als de nieuwe stad, Vancouver, bevallen me erg goed. Ik heb een appartement met 1 slaapkamer in een hoge toren. Helaas zonder uitzicht, omdat alle torens zo vlak bij elkaar staan. Ik zit downtown, of te wel, midden in het centrum. Het centrum is gezellig, en compact, zodat alles met de fiets of te voet is te doen. Het is wel even wennen aan de flinke heuvels als je aan het fietsen bent. Ik heb de eerste dag een fiets gekocht, en heb daar veel plezier van. Je kan hier je fiets zelfs meenemen, voor op de bus, in een rek. Het werk hier is inspirerend. Het is bijzonder om met zoveel mensen aan 1 spel te werken. Het niveau qua werk ligt hier wel wat hoger, dus het is zeker voor een nieuweling als ik wel alle zeilen bijzetten. Ik maak lange dagen, maar denk vaak: Tjonge is het nu al weekend? De tijd gaat dus snel, maar da's een goed teken. Het eerste weekend ben ik met collega's de kroeg in geweest, en dat was erg gezellig. Afgelopen weekend naar een American Football wedstrijd. Dit was ook erg de moeite waard, als je het alleen nog maar op televisie hebt gezien. Helaas heb ik niet mee kunnen doen met de gevechts-training die een aantal collega's hebben gekregen van ex-mariniers uit het Amerikaanse leger. De lunch hier is een belevenis. Het bedrijf zit vlak bij Granville Island Public Market. Hier zit ook een enorme bazaar, met wel 40 eet-tentjes onder 1 groot dak. Elke cuisine is hier vertegenwoordigd, waar je voor weinig geld prima kunt eten. Ik probeer nu mijn huisraad over te laten komen. De eerste maand zit ik in een gemeubileerd appartement, maar in juli is dat een leeg appartement. Ik laat mijn Amerikaanse old-timer in Nederland, maar wil wel op mijn Italiaanse motorfiets gaan rijden hier. Helaas zal ik wel weer opnieuw examens moeten afleggen. Eigenaardigheden hier: ze drinken hun bier met tomatensap, doen een helm op tijdens het fietsen, en sommigen zeggen inderdaad 'aboet' als ze het over 'about' hebben. (Zie South Park's Terrence en Philip).

6 comments:

Jaap said...

Yo Bram,

Nou dat exam is een peuleschil toch. Zeker voor zo'n motorrijder als jij ;)

Goed om te horen dat je echt een uitdaging hebt daar. hou je taai!!

Cheers,
Jaap

Anonymous said...

Hoi Bram

Leuk dat je het in het nederlands hebt getikt. Oma zal het verhaal vast mee nemen naar de club !

Groetjes Ingrid

Anonymous said...

Ola Bram - gaan jullie Socom niet een keer naar de PC porten, lijkt me namelijk een vet spel, alleen zit ik niet zo op een console te wachten :o)

Rest had ik natuurlijk al gelezen ;-)

Bram said...

SOCOM port is mij niet bekend. Gaming op Console is toch veel toffer... geen problemen met driver versies, met blue screens, met trage hardware, firewalls, virusscanners, etc. De loze plug-n-play PC-kreet wordt nl wel waargemaakt op consoles.

Anonymous said...

Lieve Bram,
Ik voeg me graag bij het gezelschapje (oma, Ingrid, ooms en tantes) die graag de Ned. tekst lezen.
Sr. en ik hebben het best druk met het pand aan de Harderwijkerstr.
Maar we blijven :)
Hopelijk gaat de verhuizing van je spullen een beetje vlot!
We doen ons best. Groetjes, Els

Anonymous said...

Hoi Bram,
Ik voeg me ook bij het clubje van Nederlands-favoriet-lezers. Ben blij dat het zo goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Een leuk avontuur! Groetjes, Nicolien