Friday, June 29, 2007

Business Plan

Voor de personen die graag entrepeneur willen worden in Canada, hier de gouden tip: zet een kaas-handel op in Grandville market. Echte kaas hebben ze niet in Noord Amerika. Daarom importeren ze het uit Europa. Europese kaas doet meer dan $50,- per kilo hier in Canada. Ik heb hier op mijn werk een uitje naar de film georganiseerd. Met een aantal collega's gaan we vanavond naar de premiere van Michael Moore's "social commentary" Sicko. Dat zou de Canadezen (en Nederlanders) hernieuwde achting moeten geven voor hun publieke zorg sector. Ik hoop wel dat ik nog kaartjes kan krijgen, de recenties zijn namelijk ook hier erg lovend. Ook heb ik onlangs mijn eerste cheque ge-cashed bij de Royal Bank of Canada. Salaris wordt hier twee-wekelijks overgemaakt, maar expenses gaan via een cheque. Ik had nogal wat kosten gemaakt omdat ik naar Berlijn moest om de blunders van de Ambassade recht te zetten, omtrent mijn werkvergunning. Maar in Cruijfiaans: "Elk voordeel hep zijn nadeel": Nu heb ik eindelijk Platz des 18. Maerz mogen aanschouwen, met de Brandenburger Tor.

2 comments:

Anonymous said...

De film wordt niet in NL uitgebracht. Wel te zien in a torrent theatre near you.

Just make sure you never get a yeast infection.

Bram Stolk Sr said...

Ja maar daar zit Evert van Benthem toch al ??
Invoeren van agrarische producten in Noord Amerika is nog moeilijker als de import van een Aprilia.
Ik ben benieuwd of die dingen dit weekend ook meerijden in de TT Assen